1) درسنامه‌ها

درسنامۀ هر فصل به شکل pdf در اختیار شما قرار می‌گیرد. هر درسنامه، شامل شرح مطالب کتاب درسی به صورت کاملا مفهومی است. در هر درسنامه، علاوه بر مفاهیم، تصاویر کتاب به طور دقیق و با جزیی نگری مورد بررسی قرار گرفته و در بسیاری از موارد، برای درک بهتر جزئیاتِ شکل‌ها، از تصاویر خارج از کتاب درسی و از منابع معتبر استفاده شده است.
گرچه در “بخش تدریس فصل‌ها” هر درسنامه طی چند فایل ویدئویی به طور کامل تدریس شده و با توجه به نکات گوناگون، مورد بررسی دقیق قرار گرفته، ولی کوشیده‌ایم، درسنامه‌ها به گونه‌ای تألیف شوند که دانش‌آموز با خواندن دقیق آن‌ها، درصد قابل قبولی از مفاهیم را به درستی درک کند و به نکات اصلی مورد نظر دست یابد.
برای تآلیف درسنامه ها حدود 1400 ساعت و برای ویراستاری علمی و ادبی آن‌ها، حدود 180 ساعت زمان صرف شده است.

2) تدریس فصل‌ها

محتوای هر سه کتاب درسی بر مبنای درسنامه‌ها به طور مشروح تدریس شده است. تدریس هر فصل در قالب چندین فایل ویدئویی ارائه شده و موضوعِ تدریس شده در هر ویدئو، در فهرست موضوعی فصل مشخص شده است.
زمان تدریس هر ویدئو، کمتر از یک ساعت است تا هم استاندارد زمان تدریس در یک کلاس درس مراعات شود و هم امکان انتخاب جداگانۀ هر موضوع را برای شما فراهم سازد.

3) نمونه آزمون‌های تشریحی

در این بخش، برای هر فصل از کتاب درسی، نمونه پرسش‌ها و پاسخ‌های آزمون‌های تشریحی با تعداد وتنوع کافی، تدوین شده است. تنوع سوالات، منطبق با اغلب آزمون‌های استاندارد است. اگر می‌خواهید میزان تسلط عمومی خود را به مطالب هر فصل ارزیابی کنید، این مجموعه می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.
پس از آن که محتوای هر فصل را به خوبی مطالعه و دوره کردید، آزمون مربوط به آن را انجام دهید؛ نقاط قوت و ضعف خود را بیابید و اشکالات و ابهامات خود را بر طرف سازید. مطمئنا این روش برای افزایش تسلط شما به مطالب هر فصل بسیار کارساز خواهد بود.

4) ویدئوهای کمک آموزشی

گاهی یک تصویر، از هزاران واژه آموزنده تر است.
ما ضمن بررسی صدها ویدئوی آموزشی موجود در زمینۀ مباحث گوناگون زیست شناسی، که هنوز هم ادامه دارد، ویدئوهایی را انتخاب کرده ایم که بیشترین تطابق موضوعی را با مباحث کتاب های درسی داشته باشند.
در حال حاضر، توضیح ویدئوها به زبان انگلیسی است. تاکنون 169 ویدئو بارگذاری شده است. ویدئوهای مربوط به هر فصل هر کتاب درسی به طور جداگانه ارائه و محتوای هر ویدئو نیز در زیر آیکون آن نوشته شده است. توضیحات تکمیلی در بخش فهرست ویدئوهای کمک آموزشی ارائه شده است.

5) تحلیل تست های کنکور سراسری

 در پایان درسنامۀ هر فصل، پرسش‌های کنکور سراسری مربوط به آن فصل از سال 1398 به بعد ارائه شده است. در این بخش، ضمن آن که به صورت ویدئویی تک تک گزینه های هر تست مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد، هرجا که لازم است، از تصاویر و جملات متن کتاب درسی که مرتبط با پاسخ تست هستند، استفاده شده است.

6) تست های جامع

دانش آموزان پایۀ دوازدهم، پس از آن که مطالب هر سه کتاب درسی را مطالعه و مرور کردند، لازم است با تست هایی مواجه شوند که محتوای آن‌ها، گزیده ای از مباحث مختلف هر سه کتاب به صورت ترکیبی یا موضوعی باشد.
تست جامع شمارۀ 1، شامل 300 تست تألیفی و غالبا ترکیبی است که در قالب حدود بیست ویدئوی یک ساعته و همراه با تصاویر و مستندات متن کتاب درسی، گزینه به گزینه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. پیشنهاد می‌کنیم، قبل از آن که شرح پاسخ هر تست را ببینید، خودتان سعی کنید به تست پاسخ دهید و بعد از دیدن توضیحات ارائه شده، پاسخگویی خود را ارزیابی نمایید.

7) چکیدۀ ویژگی‌های جانوران

 ویژگی‌های همۀ جانوران نام برده شده در کتاب‌های درسی، همراه با تصاویر مربوط به آن‌ها در این مجموعه گردآوری شده است. جانوران بر اساس نظام رده بندی، در دو گروه بی‌مهرگان و مهره داران دسته بندی شده و در هر گروه نیز همۀ زیرگروه‌ها همراه با نام جانوران مرتب شده‌اند.
ابتدا ویژگی‌های عمومیِ هر گروه و در ادامه، ویژگی‌های اختصاصیِ هر جانور به طور مختصر بیان شده است. این مجموعه در 26 صفحه ارائه شده و فرصت خوبی است برای جمع‌بندی مطالب پراکنده در مورد جانوران و مقایسۀ جانوران مختلف با یکدیگر.

8) تحلیل کنکور دی ماه 1401

پرسش‌های کنکور سراسری دی ماه 1401 در قالب پنج فایل ویدئویی ، گزینه به گزینه و به طور کاملا تشریحی پاسخ داده شده است. در مورد هر پرسش و هر گزینه، هر جا که لازم بوده، مستندات کتاب، خواه متن و یا تصاویر کتاب درسی، همراه پاسخ ها آورده شده و بر اساس آن ها، دلیل درست یا نادرست بودن هر گزینه به دقت بیان شده است.